Tiffany vydělalo na Japoncích a diamantech
Americké klenotnictví Tiffany & Co zvýšilo ve druhém čtvrtletí svého fiskálního roku tržby o tři procenta na 959,7 milionu dolarů, čistý zisk vzrostl o 8,8 procenta na 115 milionů dolarů. V obou případech je to lepší výsledek, než očekávali analytici.
Firma k tomu ve čtvrtek uvedla, že jí pomohla vysoká poptávka po módních a značkových klenotech v Japonsku i vyšší velkoobchodní prodej diamantů.
V přepočtu na akcii se zisk zvýšil z 84 centů na 92 centů. Analytici v anketě agentury Reuters čekali v průměru stagnaci zisku na 84 centech za akcii. Tržby odhadovali na 930,3 milionu dolarů.
V Japonsku růst, v USA pokles
Na výsledcích se příznivě projevil zájem o klenoty s vyšší marží, například kolekce Tiffany T, kterou pro firmu vytvořila její bývalá hlavní designérka Francesca Amfitheatrofová. Patří do ní například náramek s diamanty zasazenými do 18karátového zlata za 10 500 dolarů. Tržby na japonském trhu, který se na příjmech klenotnictví podílí asi 15 procenty, vzrostly o tři procenta. Na americkém kontinentu ale tržby o jedno procento klesly.
Obchodům, které fungují více než rok, tržby o dvě procenta klesly. Analytici společnosti Consensus Metrix čekali jednoprocentní pokles.
Společnost se snaží přilákat zákazníky k levnějším stříbrným klenotům a přetáhnout zákazníky módním značkám, jako je Pandora, Alex a Ani. V lednu firma dosadila do funkce hlavního designéra Reeda Krakoffa, který působil ve funkci kreativního ředitele ve firmě Coach.
Zdroj: Patria online
Komentáře